20 Mart 2015 Cuma

Amy Harmon: Tersyüz

Selamlar! Nasılsınız? Ben o kadar meşgulüm ki ayın başında okuduğum kitap yorumunu şuan giriyorum. Sınavlarda başlayacak yakında. Ben de bugün tüm blog görevlerimi tamamlamayı düşünüyorum. 

Tersyüz'ü Ankara Kitap Fuarı'ndan almıştım. 10 lira gibi bir fiyata sanırım. Aldığım zaman kapağı yüzünden annemden baya azar yemiştim. Gerçekten kapağı ben de beğenmedim. Bu kadar harika bir kitaba neden bu tür saçma kapaklar koyarlar anlamıyorum.. Gerçi Yabancı Yayınları orjinal kapaklara basmış. Ancak ciddi manada kapağı başarılı bulmadım.

Tersyüz
Amy Harmon
376 Sayfa
Yabancı Yayınları

(Arka Kapaktan)
Tersyüz bize modern yaşamın unutturduğu duyguları hatırlatıyor. Güzellik sadece yüzeysel olabilir ama bu hikâye ta içinize işleyecek ve uzun süre aklınızdan çıkmayacak." -A Love Affair With Books - 
"Zaman zaman sizi neye uğradığınızı şaşırtan bir kitap okursunuz. Bu kitap benim için tam olarak böyleydi. Bugüne kadar okuduğum en güçlü hikâyeydi ve bana inanın, çok çok fazla kitap okuyorum. " - Holly Kelly, Rising kitabının yazarı.- 
"Hiçbir Çirkin, Ambrose kadar yakışıklı, hiçbir Güzel de Fern kadar naif olmamıştı! Tersyüz sizi toplum yargılarının ötesine götürerek, yaralı ve genç kalplerin bir attığı bu duygusal hikâyeyle içine çekecek." -Romancekolik-
"Tersyüz, sevginin, arkadaşlığın, kaybetmenin ve hayata dair ikinci bir şansın, duygusal, yürek burkan ama aynı zamanda içinizi ısıtacak, kolay kolay unutamayacağınız öyküsü." -Tuğçe'nin Kitaplığı- 
Ambrose Young okulun en çekici çocuğu ve kasabanın yıldız güreşçisiydi. Uzun boylu ve yapılı bir vücudu, omuzlarına değen saçları ve yakıcı gözleriyle aşk romanlarının kapaklarını süsleyebilecek kadar yakışıklıydı. Fern Taylor bunun farkındaydı ve Ambrose Young'a âşıktı. Belki de bu kadar yakışıklı olduğu için Fern asla onunla birlikte olabileceğini düşünmemişti. Ta ki her şey tersyüz olana ve Ambrose'un eski yakışıklılığından eser kalmayana kadar… Tersyüz, beş genç adamın küçük bir kasabadan kalkıp savaşa gidişinin ve içlerinden sadece birinin geri dönüşünün hikâyesi... Hayatı, benliği, güzelliği kaybetmenin hikayesi... Bir kızın, yıkılmış bir çocuğa ve yaralı bir savaşçının, sıradan bir kıza olan aşkının hikâyesi... Kalp kırıklığının üstesinden gelen bir arkadaşlığın ve bilinen kalıpların dışına çıkan bir kahramanın hikayesi... Tersyüz, hepimizin içinde biraz iyiliğin biraz da kötülüğün olduğunu keşfettiğimiz modern çağın Güzel ve Çirkin'i...


 Konusunu ilk okuduğumda "klasik aşk romanı" olarak düşünmüştüm. Şimdi düşünüyorum Allah belamı vermiş o zamanlar dhgjdf . Sonra her yerde Tersyüz'ü gördüm. Tanıdığım çoğu bookstagram, blogger, youtuber yorumlayınca "Tamam Atlantisli! Okuyorsun bu kitabı" dedim. Şansıma o hafta da kitap fuarı vardı. Oradan aldım. Aldığım hafta okudum ve bitirdim.

Ya kitap klasik olarak başlıyor ve alışılmışın dışında devam ediyor. Yani okurken daha ne kadar güzel gidebilir diyorsun ve bir sonraki sayfada daha da çok güzelleşiyor. Kitap o kadar ustaca yazılmış ki aynı anda hem savaş, dostluk. fedakarlık hem de sevgi işleniyor. Hani her kitabın belirli bir kategorisi vardır ya romantik, fantastik, macera diye. Hah! Bu kitapta yok. Hangi kategoriye koyacağımı bilemedim. Çünkü her kategoriden var.


Kitapla ilgili en çok hoşuma giden şey Shakespeare şiirleriyle iletişim kurmaları oldu. O kadar tatlı anlar yaşattı ki bana :3 Bir diğer sevdiğim detay ise Bailey.. Ah o Bailey! Spoiler vermemek için kendimi zor tutuyorum ama kitapta en sevdiğim karakter ne Ambrose ne de Fern. Bailey. Bailey biricik aşkım oldu kitabı okurken. Esprileri, olgun lafları beni kendine hayran bıraktı. hayata tutunuşu beni o kadar etkiledi ki. Kendi kendime "Ben bu sağlıklı halimle bu kadar olumlu olamıyorum" diye düşündüm. 



Kitaptan Minik Alıntılar

Yarattığın her şey için minnettarız Tanrım. Bu örümceği seyretmekten keyif aldık. Çok güzeldi ve Ambrose onu ezene kadar birkaç dakika bizi mutlu etti. Çirkin şeyleri bile güzelleştirdiğin için teşekkür ederiz. Amin. 

Sensiz yalnız kalmaktansa seninle kaybolmayı tercih ederim, bu yüzden önceden haber vererek kaybolmayı seçiyorum 

Çirkin kızlar kişilikleri ve beyinlerini geliştirmek zorundalar, çünkü görünüşleri yeterli olmaz. 

 "Bence bazen güzel bir yüz de yanıltıcı reklamdır ve çoğumuz kapağın altına bakmaya zahmet etmeyiz."

1 yorum:

Tasarım: Şevval & Moka