19 Temmuz 2017 Çarşamba

Dizi Tavsiyesi: Nigeru wa Haji da ga Yaku ni Tatsu (Japonya)

 
Nigeru wa Haji da ga Yaku ni Tatsu
(We Married as a Job) 
yapım yılı 2016
11 bölüm
45'er dakika
 
YA aşırı tatlış bir dizi izledim ama bu sefer konusunu gevezelik etmeye başlamadan yazacağım :>
Moriyama Mikuri üniversitede psikoloji bölümünü bitirmiş ama geçici işler dışında henüz tam zamanlı iş bulamamış sempatik bir kızdır. Çalıştığı şirkette işten çıkarılınca babasının ona bulduğu bir evde tamizlikçi/yemek yapıcı bir konumda çalışmaya başlar. Bu esnada araya Tsuzaki Hiramasa giriyor ki o da aşşşşırı disiplinli bir ofis çalışanı, diziden anladığım kadarıyla bilgisayar programcısı bence.. Sonracığıma kızın ailesinin taaaaaa Japonya'nın kırsalına yerleşesi geliyor ama Mikuri'nin gidesi yok çünkü kız daha yeni iş buldu. Evler de tek başına pahalı e napalım napalım Hiramasa-san'a diyor ki "Evlenelim!" ama tabi ki iş için.
Aşırı self-disiplinli Hiramasa ilk başta sıcak bakmasa da evde yemek ve temizlik yapacak biri gerektiği için kabul ediyor. Ve hemen anlaşma imzalıyorlar. Şu yasak bu yasak aylık şu kadar ücret alacaksın falan falan hooOOOoOop olaylar gelişiyor :^)
 
İlk önce şunu demeliyim ki başrolde Hoshino Gen oynuyor ve ben bunu bölüm sonu endinginde fark ettim. YA END O KADAR MÜKEMMEL Kİ BAKIN DİNLEYİN İZLEYİN
 
Diziyi izlemeden önce bu şarkıyı ve dansı biliyordum ama bu diziye ait olduğunu  bilmiyordum. Bölümün sonu çıkınca çığlık attım neredeyse :D
 
Neyse dizi yorumuna devam ediyorum. Öncelikle genç liseli kore dizilerinden sonra bu diziyi çöldeki bir bardak su misali içtim. Çünkü tamamen aile ilişkilerine ve toplumdaki eşler arası anlaşmazlıklara hitap eden bir diziydi. Eğer Türkçe altyazılısı varsa herese tavsiye etmek isterim ama sanırım yok ben de İngilizce altyazılı izledim zaten.
İkili ilişkileri çok masum ve derin işlenmişti bence. Bir insanın sevdiği kişi uğruna kendinden taviz vermesi gerektiğini ve EVLİLİKLERDE TÜM SORUMLULUĞUN KADIN ÜZERİNE yıkılmaması güzel işlenmişti. Gerçi spoiler gibi olmasın ama son bölümde Mikuri'ye aşşşşşırı sinirlendim evliliğe bakış açısı biraz sertti bana göre. Bu tek taraflı sömürme tarzı bir şey dedi ama bence evliliğin öyle bir şey olduğunu düşünmüyorum yani en azından sevdiğin biriyle evlendiysen.
 
Onun dışında dizide karakterler o kadar samimi ve tatlıydı ki. Sevmediğim, şu zayıftı diyebileceğim kimse yoktu. Özellikle başrollerimiz :')) Moriyama yani Aragaki Yui şu zamana kadar izlediğim en sempatik, en güzel gülüşlü, en sıcak japon kadın oyuncuydu. Diziyi izlerken araştırma yapınca Aragaki Yui'nin daha önceden 1 dizi ve 2 filmini izlemiş olduğumu fark ettim. Ama yapım tarihleri 2007 ve 2006 yani 10 sene geçmiş nasıl tanıyayım kızı çılgınlar gibi değişmiş bir de :D AMA ARTIK TAKİBİNDEYİM YUI-SAN!!
 
Sonra gelelim Tsuzaki-san'a yani Hoshino Gen'e ya bi insana bir rol bu kadar mı yakışabilir. Karakteri oynamadı yaşadı resmen. İlk bölümlerdeki durgun hali giderek ilerleyen bölümlerde açılması sonlara doğru gülümsemesi beni benden aldı. VE çok analitik düşünmesi ve alakasız yerlerde bile her şeyi ince detaylarına kadar hesaplaması beni bana tebessüm ettirdi :)
 
 
Dizide en sevdiğim sahne ise sarılma sahneleriydi. O kadar tatlıydılar ki!! Hele Tsuzaki'nin çocuksu heyecanı ve utanınca yüzünü gizlemesi..... Kedi gibi başını pat pat sevmek istedim.
Kısacası gerçekten güzel ve sımsıcak bir diziydi. Eğer izleyecek bir dizi arıyorsanız kesinlikle buna başlayabilirsiniz, tereddüt etmeyin. Her yaşa hitap eden bir dizi ve kesinlikle o klişe romantik sahneler yok. her şey düzeyince.
 

Umarım siz de benim kadar seversiniz!!!!!

 
not:bloggerda fotoğrafların boyut ayarlama şeyleri mi kalkmış yoksa benim bilgisayarımdan dolayı mı olmadı....??
 
 
 
 
 

10 yorum:

  1. merhabaaaa :)
    diziyi yazını okuduktan sonra izledim ve iyi ki de izlemişim, cooook beğendim,samimi ve çok tatlı bir dizi,her bölüm sonu dans mükemmeldi,izlediğim en iyi diziler arasında şuan :))
    blogunu çok severek takip ediyorum yazıların çok güzel :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AaaAAAaa blogumu sevdiğin için çok teşekkür ederim!! Ayriyetten diziyi beğenmene de çok sevindim, bana güvenip diziyi izlediğin için teşekkürler :3

      Sil
  2. Sanırım hiç Japon dizisi izlemedim :D Belki de bir ilk olarak başlamalıyım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumu bu kadar geç yanıtladığım için özür dilerim :<<< İzlediysen umarım beğenmişsindir, sevgilerimlee :3

      Sil
  3. Nerden indirebilirim? Zaten Yui nin hastasıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şey türkçe olarak bilmiyorum ama ingilizce altyazılı ondramanice.com'u kullanıyorum ben. Oraya bakabilirsiniz.

      Sil
    2. Teşekkürler cevap için. Fakat dediğin siteye girdiğimde virüs programları hemen kapatıyor saldırı var diyerek. Onları kapatarak girdiğimde sürekli bahis istelerine yönlendirdi.
      Keşke Türkçe altyazılı bulma imkanımız olsaydı.
      Kabul etmez Yui, evlilik teklif etsem :(

      Sil
    3. a nasıl ya ben de de virüslere ve reklamlara tek yönlendirmeyen site orası :( Yeppudaa.com'da da olabilir bir bak istersen.

      Sil
  4. Yardımların için tekrar teşekkür ederim. Burdaki diziden biraz japonca ve ingilizceyi birarada kavramaya çalıştım. Size de başarılar.

    YanıtlaSil

Tasarım: Şevval & Moka