16 Mart 2023 Perşembe

bu bir metafor değildir

Bir mumum vardı, kullanmaya kıyamadığım, çok güzel kokan.

Bilmiyordum ilk kez yandığında bir süre öyle yanarken bırakmak gerekiyormuş.

Aslında mumun ilk yanışı ömrünün sonuna kadar nasıl yanacağını belirliyormuş.

Mumu erken söndürünce "hatıra yüzüğü (memory ring)" oluşturuyormuş, bir sonraki yakışınızda mum yandığı yeri hatırlayıp o yüzükten yanmaya devam ediyormuş.

Ben her seferinde az az yaktım ki mumum bitmesin ama böyle olunca da sürekli çukur olarak eriyip bir tünel oluştu mumun içinde. Şimdi ne kadar uzun yakarsam yakayım, hatıra yüzüğünden kurtulamıyorum daha da kötüsü kenarları eriyip, eriyen mum ateşi kısa bir süre içinde söndürüyor.

O çok sevdiğim mumumun kenarlarını kaşıkla kazımak zorunda kaldım. Mum fitilini de kısaltmak gerekiyormuş daha iyi yanması için, onu da kestim.  

Bitmesin diye kullanmadığım mumun yarısı kullanamadan çöp oldu.

3 elma düşmüş tepeden; biri size, biri bana biri de ânı yaşaması gerekirken geleceği düşündüğünden elindeki şeyi kullanamayıp boşa harcayanlara.


Ah benim zavallı mumum.. 
(size bir metafor olmadığını söylemiştim)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tasarım: Şevval & Moka