16 Şubat 2015 Pazartesi

Allen Zadoff: Bay HiçKimse

Merhaba! Nasıl geçiyor günleriniz? Valla okulla açıldı ama ben hala tatil modundayım. Bir kaç hafta sonra alışırım umarım. Hazır okul yoğunluğu yokken okuyabildiğim kadar kitap okumak istiyorum. Çünkü ödevler, projeler, sunumlar, programlar derken cidden okumaya vaktim kalmıyor.

Bay HiçKimse ( Boy NoBody)
Allen Zadoff
384 Sayfa
Martı Yayınları


Dün sabah başladığım Bay HiçKimse'yi aynı akşam bitirdim. Benim için çerez niyetine bir kitap oldu. Martı yayınlarının kitaplarını çok beğeniyorum. Gerek çeviri gerekse kaliteli oluşundan dolayı harika. Göz yormadan kolayca okunuyor. Martı Genç diye bir kategorileri olduğunu ilk kez gördüm. Tamam ben de gencim ama bana basit kaçtı bu kitap. Yani okunumu çok basit. Akıp gidiyor. Çerez niyetine okunacak cinsten.



Arka Kapak:

 O hiçbir şeydi. Görev ise her şey.

Mükemmel bir askere ihtiyaçları vardı: Bu asker korku, sempati ve öfke duymadan her durumda görevini yerine getirecek; insanları öldürüp duygusal yaralar almadan yoluna devam edecek biri olmalıydı. 

Bu yüzdenismi ya da geçmişi olmayan birini yarattılar; mükemmel asker Bay Hiçkimse'yi. 

Bay Hiçkimse, sürekli okul değiştiren, çok az kişinin fark ettiği ve etrafındakilerin hakkında fazla düşünmediği biridir. Yeni bir şehirde,yeni bir lisede, yeni bir isimle ortaya çıkar, arkadaşlar edinir ama hiçbir yerde uzun kalmaz. Sadece yeni arkadaşlarının ailesinden birinin ölümüne neden olana kadar oradadır… Görev başarıyla tamamlanır, Bay Hiçkimse bir sonraki görevini gerçekleştirmek üzere ortadan kaybolur; ta ki onu derinden sarsan son olaya kadar…

"Yazarın, 'Genç James Bond' tadında yarattığı etkileyici karakter Bay Hiçkimse, gizem ve heyecan peşinde koşanlar tarafından çok sevilecek."
-The Book Zone-
(Tanıtım Bülteninden)




Kitap hakkında hiç bir fikrim yoktu. Tamamen arka kapağa göre aldım. Aslında kitap almak planlarımda yoktu. Çünkü elimde baya bir okunacaklar listesi var. Ama indirimdeyken duramıyor insan :) Arka kapak yazısı o kadar dikkat çekiciydi ki! "Tamam ben bu kitabı almalıyım!" dedim. Ve aldım. Okudum. Bitti. Pişman değilim sgfhg.

Kitapta Benjamin adında -aslında adı bu değil gerçek adını vermeyeceğim spoiler olmasın- bir genç var. 16 yaşında. Anne ve Baba dediği insanlar onu gerçek ailesinden alıp asker olarak yetiştirmişler. Sonunda Benjamin duygusuz, hissiz, kendine verilen her görevi yerine getiren biri olup çıkmıştır. Yine bir gün Baba Ben'e görev verir. Ama bu görev diğerlerinden farklıdır.

Okurken ilk başlarda klişe bir sonla bitecek diye korktum. Ama sonra beni öyle bir ters köşeye getirdiler ki ne olduğunu anlamadım. O yönden beklentimin kat be kat üzerindeydi. Karakter tasvirleri, dövüş sahneleri film tadındaydı. Yani ben beğendim.

Benim gibi aksiyon, macera sever bir insansanız bu kitabı tavsiye ederim ^^. Okul, iş yorgunluğunu alacak sizi bir an için gerçek hayattan alacak bir kitap. 

Bu arada filmi de çıkıyormuş. 2013 yılında yazarı ile anlaşma yapılmış. Youtube da fimin trailer'i var. 
Bu film için hazırlanmış bir trailer. 

Bir de fragman var onu da buradan izleyebilirsiniz ^^


Umarım filmi güzel olur. Şimdiden sabırsızlandım. Hapinize iyi haftalaar!

KİTAPLI GÜNLER!


2 yorum:

  1. Ben tatil modundan hala cıkamadım! Yarın son gün:(( Kitap güzele benziyor ama o kadar alınıcak var ki sıra gelmez ama filmi merak ettim şimdi *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce elindekileri bitir ya valla aldıkça alıyor insan :'( Filmi çıksa vda izlesek :')

      Sil

Tasarım: Şevval & Moka