4 Nisan 2015 Cumartesi

Kitap Yorumu: Rainbow Rowell: Eleanor&Park ve Playlist!

Selamlar! Gecikmiş bir kitap yorumuyla yine karşınızdayım. Bunun üzerine daha kaç kitap okudum ama ancak girebiliyorum yorumunu. Amaa çok hevesliyim valla yorumu girmeye ^^

Rainbow Rowell
336 Sayfa
Orion Yayınları

Two misfits.
One extraordinary love.

Eleanor
... Red hair, wrong clothes. Standing behind him until he turns his head. Lying beside him until he wakes up. Making everyone else seem drabber and flatter and never good enough...Eleanor.

Park... He knows she'll love a song before he plays it for her. He laughs at her jokes before she ever gets to the punch line. There's a place on his chest, just below his throat, that makes her want to keep promises...Park.

Set over the course of one school year, this is the story of two star-crossed sixteen-year-olds—smart enough to know that first love almost never lasts, but brave and desperate enough to try.
Öncelikle maalesef kitabın Türkçe çevirisi yok. Yani ben de orjinal dilinde okudum. Ama dili çok sade ve basit. Yani hemen gözünüz korkmasın. Ayrıca Pegasus Yayınları bu yıl çıkaracakmış. Hadi yine iyisiniz :D

Bir itirafla başlayayım. Sonunda ağladım. Evet ben ki Aynı Yıldızın Altında'n zerre etkilenmemiş ben E&P nin sonunda ağladım!! Zaten okurken düzgün bir piskolojide değildim üstüne gece saatin 2 oluşu ve arka fonda Cem Adrian çalması da cabasıydı.



Peeki nasıl bişey bu Eleanor&Park? Ben niye bu kadar ağladım?

Kitap aşk romanı. Ama şu oğlanla kızın sürekli yiyiştiği, yakışıklı oğlan-güzel kız kitaplarından değil. Romantik kitaplardan nefret ederim ve çok ilgimi çekmediği sürece okumam. Ama Eleanor&Park için gün saydım resmen. E&P okuduğum en masum ve saf aşk romanıydı. O kadar içten ve sevimli bir kitaptı ki... Kitap bitince bir yakınımı kaybetmiş hissi oluştu bende. Boşluğa düştüm anlayacağınız. uzun bir süre yeni kitaba başlayamadım. elim sürekli E&P ye gitti. Açtım sevdiğim bölümleri tekrar tekrar okudum.

Kitabımızın iki ana karakteri var. Adından da anlayacağınız üzere Eleanor ve Park :D Eleanor 16 yaşında, toplu, kızıl saçlı ve ailesi sebebiyle mutsuz bir hanım kızımızdır. Park ise yine 16 yaşında, anne tarafından Koreli, siyah giyinmeyi ve müzik dinlemeyi seven, çizgi roman okumaya bayılan bir oğlan.

Eleanor üvey babasının onu evden kovmasının üzerine 1 yıl sonra tekrar evine dönüyor. Aile hayatı pek parlak değil. 4 kardeşi ve kendisiyle ev hayli kalabalık. Maddi durumları da yeterli olmayınca Eleanor zindan hayatı yaşıyor anlayacağınız. Üvey babası da ona kötü davranınca iyice çekilmez oluyor herşey. Kasabaya yeni gelince yeni okula da başlıyor haliyle. İlk gün okul servisinde kimse Eleanor'a yer vermiyor. Park dışında....


Park ise Eleanor'un tam aksine mükemmel bi aile hayatına sahip! Annesi, babası ve küçk erkek kardeşiyle hepimiz gibi normal bir hayat sürüyor. tek sorunu okulda dışlanması. Kore asıllı olduğu için bi takım ırkçı suçlamalarla karşı karşıya kalıyor. Bu yüzden Park'ın tek dileği herkesin içinde görünmez olmak. Bu sıradan hayatı okul servisinde yanına bir kızın oturmasıyla değişiyor.

Aşkları o kadar masum ki. İlk hoşlanmaları, ilk el ele tutuşmaları hatta ilk bakışlarına tanıklık ediyoruz. Ama bunlar o kadar yavaş ve tatlı gerçekleşiyor kii! Kitaptaki karakterler sizden bizden birisi ve bu benim çok hoşuma gitti. O şişirilmiş aşklar yok. Zaten kitabın sonunda yazardan karakterler hakkında bi not var.

Kitabın sonunda ilk başta Eleaonor'un fikrini çok saçma buldum hatta bazen Eleanor'u o kadar kezban buldum ki Park a çok üzüldüm sbfjsd Ama şimdi dönüp bakınca aslında kitabı sırf bu yüzden çok beğendiğimi düşünüyorum. Ve Eleanor o kararı vermekte zorunluydu. Kim onun yerinde olsa  kararı verirdi.


Bu kitap şuan "best" lerime girmiş bulunuyor. Ve gerçekten birinin beni Park gibi sevmesini çok isterdim. Son olarak kitaptan o kadar harika müzikler öğrendim kii! Bunu sizin de öğrenmeniz gerek :3 Yazarın kendi blogunda buldum. Buraya tıklayarak da ulaşabilirsiniz.


Spotify olarak paylaşmış yazarımız. Spotify kullanmıyorsanız iTunes listesinden şarkılara göz atabilirsiniz!


KİTAPLI GÜNLEER!



2 yorum:

  1. Pegasus çevirsin artık şu kitabı! Aşırı merak ediyorum ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bekleme Pegasusu! Git al oku! Harikulade bir kitaaap :'(

      Sil

Tasarım: Şevval & Moka