5 Haziran 2015 Cuma

Ne İzledim? Sweeny Todd: Fleet Sokağının Şeytan Berberi

Bu filmi dün gece izledim ve şuan bloga yazmak için araştırma yapınca gerçek bi hikayeden alındığını öğrendim.. Şuan iyi değilim bi saniye... 

 Tim Burton'un yönettiği dram, gerilim, müzikal tarzındaki 2007 Amerikan yapımı film. Başrollerinde Johnny Depp ve Helena Bonham Carter var. Filmde haksız yere hapse gönderilen Benjamin Barker (Johnny Depp) ve onun acımasız iş ortağı Mrs.Lovett'ın (Helena Bonham Carter) maceraları anlatılıyor.
Barker, yıllar sonra karısı ve kızının intikamını almak için "Sweeney Todd" takma adıyla Londra'ya burada eskiden kendisine ait olan berber dükkânına geri döner. Amacı karısı Lucy'yi ve küçük kızını kurtarmak ve onu haksız yere hapse gönderen Yargıç Turpin’i (Alan Rickman) öldürmektir.
Bayan Lovett, Barker'a karısı Lucy'nin kendini zehirlediğini söyler. Bu sırada, rakibi olan gösterişli İtalyan berber Pirelli (Sacha Baron Cohen), Barker’ı kimliğini açıklamakla tehdit edince, Barker onu boğazını keserek öldürür. Cesetle ne yapacağını bilemezken, Bayan Lovett bu krizi, kötü olan işini kurtarmak için çözüm olarak görür ve turtalarını insan etiyle doldurmayı önerir.
Sweeney, Yargıç Turpin'in onun ergenlik yaşındaki kızı Johanna’ya göz diktiğini fark eder. Yargıç, Johanna'nın vesayetini elinde tutmak ister.
Bu sırada Bayan Lovett'ın turtaları Londra'da ün salmıştır. Bayan Lovett saygınlık kazanmayı ve Sweeney’le evlenip deniz kenarında yaşamayı düşlemektedir. Fakat Sweeney'in aklında intikamdan başka hiçbir şey yoktur.
ULAN NE FİLMİ BEEE!! Beynimi aldı götürdü. Film bitince bi 30 dakika koltuktan kalkamadım boş boş PC ekranına baktım. Film yorumu için nereden başlayacağımı gerçekten bilmiyorum ama muhteşem ötesiydi. Boş vaktiniz varsa izlemeyin. BU FİLM İÇİN BOŞ VAKİT YARATIN!
Öncelikle Tim Burton izlediyseniz onun tarzını biliyor olmanız gerekir. İzlemediyseniz çok şey kaçırmışsınızdır ve hemen gidin bi Tim Burton izleyin. Ayrıca Tim Burton diyince aklıma benim direk Johnny Depp ve Helena Bonham Carter geliyor. Zaten Helena ile Tim evli hdsgjh. Ama Johnny Deep ve Helena Bonham çok muhteşem bi ikili değil mi yaaa bayılıyorum bu ikisine. Özellikle bir Potterhead olarak bu filmde Alan Rickan yani Snape ile Peter Pettigrew'in olması -Gerçek adını bilmiyorum..- Beni ayrı mutlu etti :') Bu kadro tam benliiiiiiik! 
Film bi kanın damlaması ve onun yol alması ile başlıyor. Filmin sonunda neler olduğunu anlıyorsunuz ve emin olun o kadar şaşıracaksınız ki noldu lan diyeceksiniz.
Haaaa unutmadan film Broadway Müzikali. Yani müzikal şeklinde. O yüzden filmi açınca niye hep şarkı söylüyorlar yaa demeyin :D

O yüzden filmi izleyecekseniz şarkıların altyazılı olmasına dikkat edin. Çünkü hikaye şarkı sözlerinde gizli ve 2 saatlik filmde toplasan 30 dakika konuşma vardır. Bir şey anlamazsınız. Ben türkçe altyazılı bulamadım. Bulduklarım hep ya Türkçe dublaj, şarkıları çevirmemişler veya 240P'ydi... LÜTFEN BU buradan izleyebilirsiniz. Endişelenmeyin dili sade. Çok fazla zor değildi bence. 
FİLMİ 720P İZLEYİN. BU EFEKTLERİ 480P AŞAĞISI KURTARMAZ ÇÜNKÜ. Her neyse ben bulamayınca orjinal dilinde izledim. Yani İngilizce altyazılı. Benim gibi izlemek iserseniz
Filmin çekildiği yerler, makyaj, kostüm, ışıklar her şey mükemmeldi. Tam Tim Burton derecesindeydi :') Şarkı sözleri ve melodileri ise o kadar güzeldi ki. İstemeden ezberledim bi kaç tanesini :'3
Eğer sözleri derinlemesine düşünürseniz aslında çok harika mesajlar var. Örneğin yüksek mevkili kişilerin haksız yoldan kazanç elde etmesi gibi.. daha fazla söylersem spoiler olacak.

Amaaaaa en şok edici şeye hazır mısınız??! Gerçekten Londra'da Sweeny Todd adında katil bir berber varmış ve herkesi kesip biçiyormuş! Bu film de oradan esinlenilmiş. Şimdi söylentinin tamamını ayrı bi yayın da yazacağım. Çünkü spoiler olsun istemiyorum ^^
Film izlerken 3 tane ekran görüntüsü aldım. Harika duvar kağıdı veya facebook kapak fotoğrafı olur diye .s .s 



 Yani kesinlikle izleyin bu filmi! Bayılacaksınız ama fazla kan sevmiyorsanız orda işler biraz değişir.... İyi seyirleeeeer!!



2 yorum:

  1. Hemen yarın izliyorum :D Ellerine sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun diyesim geldi .s.s.s İzle izle çok mütüş *-*

      Sil

Tasarım: Şevval & Moka