30 Eylül 2015 Çarşamba

Kitap Yorumu: The 100 Eve Dönüş -Kass Morgan

Bu kitabı da 7 saatlik yolculuğumuzda bitirdim. Yolda hayatta kalma çabaları vol34756876. Bir de bu serinin üçüncü kitabı. Birinci ve ikinci kitabın yorumları için tıklayınız :3





The 100 Eve Dönüş
Kass Morgan
328 Sayfa
Go Kitap






İnsanoğlu Eve Dönüyor100 ekibi Dünya'ya inişlerinden haftalar sonra nihayet bir düzen kurmayı başarmıştır ama Kolonicileri taşıyan yeni iniş gemilerinin Dünya'ya gelmesiyle birlikte, hassas dengeler yavaş yavaş bozulmaya başlayacaktır.
Dünya'ya acil iniş yapan Koloniciler arasındaki GLASS yeni bir başlangıç umuduyla geldiği bu gezegende, hayallerindekinden çok farklı gerçeklerle karşı karşıya kalacaktır. Yaralı Koloniciler için canla başla çalışan CLARKE'ın aklında tek bir şey vardır: Dünya'da bir yerde yaşama ihtimali olan anne ve babasını bulmak. Wells, Yardımcı Şansölye ve muhafızlarının gelişiyle sarsılan otoritesini korumaya çalışırken Bellamy geride bıraktığını sandığı suçuyla yüzleşmekle kaçıp gitmek arasında bir seçim yapmak zorunda kalacaktır. 100 ekibi ya Dünya'da buldukları özgürlükleri için mücadele edecek ya da sahip oldukları her şeyi ve sevdikleri herkesi kaybedecektir.

Öncelikle kitabın kapağı çok hoş değil mi yaaa *-* Böyle mat bir dokusu var ve arka fonda yıldızlar var. Çok başarılı buldum. Özellikle de Go Kitap'a orjinal kapakla çıkardıkları içn teşekkür ediyoruum *-*. Eğer önceki yorumlarımı okuduysanız seri hakkındaki düşüncelerimi biliyorsunuzdur. Bilmeyenler için tekrar edeyim. Kitabın dizisi olduğunu hemen hemen hepimiz biliyoruz, bilmeyenler de şimdi öğrendiler fhgjfhgfjh. Dizinin ikinci sezonu başlarken ilk kitap piyasaya sürüldü. Bu mantık biraz saçma geldi bana. Zaten dizisi ile kitap çok çok farklıydı. İlk kitabı da bi günde bitirmiştim ve nefret kustuğumu hatırlıyorum.

İlk kitap vasattı, ikincisdi ortalama ama son kitap cidden güzeldi. Macera ve aksiyon hiç eksilmedi. Neden bilmiyorum ama bu kitapta yazarın dili de sanki diğerlerine göre daha iyi gibime geldi. Kitap zaten 4 karakterin ağzından anlatılıyor. Wells, Clarke, Bellamy ve Glass. Galss uzaydaki kısım için lazımdı o yüzden o gereksiz değildi, Wells kitabın ana karakterlerinden biri zaten -dizisindeilk5bölümdeölsede- Bellamy aşkım olmazsa olmaz shdfjdhgjh Ona fangirllük yapıyorum şşşş. Clarke e bi zahmet olsun sfgjhg. Ama Clarke'ın bölümü bence daha fazla olmalıydı. Sonuçta baş karakter o. Çok fazla Wells bölümü vardı.


Kitapta yer yer beni gülümseten yerler oldu :') Ve bazı yerlerde özgürlük ve bi yere ait olma teması çok harika işlenmişti. Sonuçta 300 yıldır uzayda yaşayan bir koloniden bahsediyoruz ve ilk kez güneşi, nehiri falan görüyorlar. Oralarda nedense bi garip oldum sfhgjghgh. Yani bu kitabı diğer iki kitaba göre çok daha beğendim. Kurgu ve aksiyon itibariyle daha heyecanlıydı. Seinin son kitabı falan diyorlar bence de öyle ama o zaman çok havada bitmiş olur. Yani yazar sıkılmış mı napmış okuyucuların kafasında bir sürü boşluk bırakmış olur. Hoş diyil.

Seriye genel olarak yorum yapacak ollursak; Açıkçası ben kurgusunu başından beri zayıf bulduğumu söylemiştim. Yani o kadar büyük bir proje olan tekrar dünyanın yaşanılabilirliğini kontrol etmek için koskoca gezegen niye bir avuç genç yollasın ki. Daha deneyimliler elbet vardır. Ben kitapların hepsini ucuz alma imkanım olduğu için edinip okudum. Yoksa orjinal fiyat olsaydı alıp okumazdım. Hatta ben ilk kitaptan sonra devam etmeyecektim bile ama kitapçıda çok indirim yaptı hep dghkhjkh Dayanamayıp seriyi okudum. Seriye puan verseydim 5 üzerinden 3 verirdim. Okuyacaksanız okuyun yani pek şey olmaz dhfkjhggh

KİTAPLI GÜNLEEEER!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tasarım: Şevval & Moka