5 Kasım 2014 Çarşamba

Markus Zusak: Kitap Hırsızı

     Merhabalaaar!
 Uzun süredir paylaşmak istediğim ama vakit bulamadığım bir kitap yorumuyla burdayım. 

 Öncelikle bu kitabı alırken konusu hakkında hiç bir fikrim yoktu. Yoldan geçerken rafta öylesine duruyordu. Dikkatimi çekti ve aldım. İyi ki de almışım. Çünkü hayatımda en etkilendiğim kitaplardan biri oldu. 


Arka Kapak Bilgisi:


Yılın en çok beklenen kitabı. Olağanüstü… gerçekten muhteşem!"

-Publishers Weekly-



"Merak uyandıran, hayat dolu ve son derece ustalıkla yazılmış, nefes kesen bir roman; aynı zamanda harikulade ve sürükleyici."

-The Guardian-


Ödüllü yazar Markus Zusak'ın akıllara kazınacak kadar etkileyici ve şiirsel bir dille yazdığı bu roman, okuyucuya sunulan benzersiz bir hediye gibi…

"Hayatınızı böylesine derinden etkileyen başka bir kitaba daha rastlamamışsınızdır. Muhteşem!"
-GoodReads-



"Bu unutulmaz hikâye kalbinizi çalacak!"

-The New York Times-


"Güzel, felsefi bir yanı da bulunan sürükleyici bir roman...

Herkes okumalı!"
-Kirkus Reviews-



"Markus Zusak, zorlu bir konuyu ustalıkla anlatarak gerçek bir başarı yakalamış. Olağanüstü… tek kelimeyle harika bir kitap."

-The Wall Street Journal-
(Tanıtım Bülteninden)


   Öncelikle şunu belirteyim ki kitabın dili, üslubu mükemmeldi! Öylesine akıcıydı ki elimden düşüremedim. İlk başlarda ne diyor bu ya diye düşünürken bir an da kendinizi romanın içinde konuya hakim bir şekilde buluyorsunuz. Konusundan kısaca bahsedecek olursak Hitler döneminde yaşan Liesel Meminger 9 yaşında annesi tarafından bi Alman aileye evlatlık verilir. Ev Himmel sokağı denilen klasik bi Alman sokağıdır ve orada hayatını etkileyen olaylar geçirmeye başlar. Kitapta dostluklara, yaşam mücadelelerine, ilk aşklara, aile sevgisine o kadar ustaca yer verilmiş ki ister istemez etkileniyorsunuz.

Kitabı diğer kitaplardan ayıran en önemli özelliği ise kitabın "Azrail"in ağzından anlatılıyor olması. Ama Azraili sevdim ya ben :D Bazı yerlerinde beni baya güldürdü. Anlatıcının bu denli farklı olması kitabı da etkiliyor.  “İşte küçük bir gerçek; Öleceksiniz” kitap Azrail'in bu sözleriyle başlıyor.

Ölümün notları

                    Ben orak falan taşımıyorum

Sadece hava soğuk olduğunda siyah kukuletalı 

bir pelerin giyiyorum.

Beni uzaktan tanımanızı sağlayan kurukafaya benzer 

bir yüzüm de yok.

Gerçekte nasıl göründüğümü bilmek ister misiniz?

Size yardım edeyim. 

Ben devam ederken siz kendinize bir ayna bulun.''


    Gerçekten okunması gereken bir kitap kesinlikle tavsiye ediyorum! Umarım hoşunuza gider ^^


NOT: Filmi de varmış. Alttaki filmin afişinden.Filmi daha izlemedim ama yorumlar olumlu dilerseniz onu da izleyebilirsiniz.




Filmden Kareler:






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tasarım: Şevval & Moka