1 Kasım 2020 Pazar

Doğum Günüm, İzmir Depremi ve Akademik Kitap Alışverişi

31 Ekim


Herkese merhabaa,

    Kitaplarım salı günü geldi ama bir türlü buraya yazmaya fırsatım olmadı. ÖNCE kısaca doğum günümden bahsedeyim, dündü ve yakın arkadaşım çok tatlış bir hediye postaladı bize. Yanda görmüş olduğunuz pembe klavye :'))))))) Çok uzun zamandır bu klavyeyi istiyordum ama laptop kullandığım için gereksiz bir masraf olarak görüyordum, sanırım arkadaşım daha fazla serzenişlerime dayanamadı ve yeter bee diyerek bana klavyeyi doğum günü hediyesi olarak almak istedi ve beni çok mutlu etti. Erkek arkadaşım da sürpriz yapmış ve o da taa Danimarka'dan bana yollamış hediyesini :'(( Çok mutlu oldum ve harika bir doğum günü geçirdiğimi düşünürken gün içinde İzmir'de deprem oldum...

    Ankara'da yaşadığım için depremden direkt etkilenmedim ancak kendim yaşamışım gibi üzüldüm. Ne yazık ki ülkemiz deprem bölgesinde ve her yıl bir deprem görüyoruz, bu sene iki oldu ocak ayında da Elazığ depremi olmuştu. Tüm bunlara rağmen ben de herkes gibi tedbirsizliğimize üzülüyor ve devletin bir şey yapmayışına üzülüyorum. Her yıl yaşadığımız bu olaylara rağmen hala en küçük boş araziye bile upuzun bina dikiyorlar, ne estetiğe dikkat ediyorlar ne de yapının sağlamlığına. Amaçları sadece rant. Çok üzülüyorum gerçekten, demek istediğim çok fazla şey var ama yazamıyorum bile artık, içimden gelmiyor.

1 Kasım

    Buz gibi soğuk bir sabahtan günaydın, yine bir blog yazısını yarım bırakıp ertesi günden devam ediyorum. Doğum günüm hakkında yazmak istediğim çok şey vardı ama hala içimden gelmiyor yazmak, belki daha sonra ayrı şekilde yazarım :<

GELELİM KİTAP ALIŞVERİŞİME,


    aAAA blogger'da yan yana iki foto koyma özelliğine ne oldu, bir türlü ikisini birleştiremedim :'(( Neyse artık böyle idare edeceğiz mecbur.

Aldıklarım:

-Travma Sonrası Psikolojik Tepkileri Anlamak
-Hayatı Yeniden Keşfedin
-Mindfulness ve Şema Terapi Uygulama Rehberi
-Psikoterapi Pratiği
- ALES kitabı,,,,,,,,
    İlk fotoyu resmen uzaydan çekmişim, o yüzden kitapları net görün diye sağa bir fotoğraf daha bırakıyorum. Gördüğünüz üzere çoğu psikoloji kitabı, alanımı ne kadar sevsem de alan okuması yapmayı bir o kadar sevmiyorum ve çoğunlukla kitapları pdf olarak orijinal dilinden okuyorum. Eğitimimi ingilizce aldığım için psikoloji türkçe kelime dağarcığım pek iyi değil, utanarak söylüyorum bunu. Açıköğretimden de sosyoloji okuyorum, geçen dönem aöf sosyal psikoloji sınavı vardı ve kavramları o kadar anlayamadım ki, bildiğim şeyleri de zar zor yaptım. Sonra dedim ki yazıklar olsun atlantisli işte kitap okumadığın için oluyor bunlar. Hemen araştırıp güzel kitaplar aldım. Psikonet yayınlarının kitaplarını çok beğendim çünkü hem çevirisi güzel hem de böyle kişisel gelişim zırvalıklarına girmeden gerçekten psikolojik destek veren kitaplar. Zaten uygulama rehber kitapları diye geçiyor yani sizler de alıp gönül rahatlığıyla okuyup, kendinize yardımcı olabilirsiniz (tabi ki bir yere kadar, nütfen ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız bir uzmana danışın :< )


Şimdilik bahsetmek istediğim şeyler bu kadar, İzmir depremini yaşayan herkese geçmiş olsun. İnşallah can kaybı daha fazla artmaz ve sizler/sevdikleriniz iyidir. 

Bir sonraki yayında görüşmek üzere!



2 yorum:

  1. merhaba hanımefendi. bloğunuz ve yazılarınız çok güzel. akıcı ve kolay okunuyor. sanki sohbet tadında. çok güzel ifade ediyorsunuz gerçekten. umarım devam edersiniz yazmaya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, çok çok teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için :) Elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum T-T

      Sil

Tasarım: Şevval & Moka