8 Ağustos 2015 Cumartesi

Te"Oq"

*Yazının başlığının ergenliğine kusura bakmayın lütfen :D*

Selamlaar! diye gireyim yazıya her zamanki şekilde. Bu yazıyı okuyanlar Teog'a girenlere hitap edecektir. Eğer benim gibi üniversite sınavına girecekseniz okumayabilirsiniz ama SBS nostaljisi yaşayacaksanız okuyun dgfjhdfjg Not: Lütfen biri benim için bu yazının ünv versiyonunu yazsın!

Canım arkadaşlarım, önünüzde zorlu bir sene olacak falan filan fıstık... Zaten bunları duyacağınız için bu tür klişe şeyler yazmak istemiyorum. Şuan benim amacım eğer sınavdan beklediğiniz başarıyı elde edemezseniz sonunda neler olacağı ile ilgili spoiler vermek ;D

Şimdi;
Büyük ihtimalle aileniz sizden bunu bekliyor;


Sizin yaptığınız ise yine büyük ihtimalle şu;



Yanlış tahmin ediyorsam affedin. Ama ben de bu dönemden geçtiğim için az çok tahmin edebiliyorum. İşin aslı şu ki benim 8. Sınıf dönemim aşırı sorunluydu. Yani çok problemli bir öğrenciydim. Bende hiperaktiflik olduğu için kıpır kıpırdım ve yerimde duramazdım. Dershanede  2 kez sınıf değiştirdim öyle düşünün. Sonunda beni müdür kendi sınıfına almıştı dhgfjdfjgh. Okulda ise durumum felaketti. Ders olarak demiyorum. Ders olarak her zaman orta derece bir öğrenciydim. Ya hani okulun en iyi sınıfındaki 60 alan kız vardır ya hah işte o bendim :D Okuldaki sınıfım aşırı iyiydi zaten okuluyn ilk 20 si ful bizden çıkıyordu öyle diyim. Böyle olunca işte ister istemez bende bi aşağılık kompleksi oluştu. Yapamıyorum, yapamacağım, herkes iyi liseye giderken ben kız mesleğe falan gideceğim. Ya abi kendimi o kadar hazırladım ki kız meslek fikrine ders çalışmak yerine dikiş falan dikeceğim nerdeyse djhgkfdjhf. Durum böyle olunca annemler de üzülüyor tabi kı. Annemler üzülünce ben daha da kötü oluyordum. İster istemez bir baskı oluşuyordu üzerimde. Bir de benim abim çok başarılı bi öğrenci ki hala öyle. Kazandığı okul Ankara'nın en iyi 3. okulu. Bir de benden bir yaş büyük. Annemler başarıya o kadar alışmışlar ki bende hüsrana uğradılar. Benim piskoloji de alt üst tabiki. Onlara yük oluyorum falan diye düşünüyordum..

Şimdi eğer siz de benim gibiyseniz. Gerçi daha tatildeyiz okul döneminde bu durumlar daha yoğun olur am öncelikle kafanızdan şunu atın "BAŞARISIZ OLACAĞIM" .  YOK BÖYLE BİR KAVRAM! Bu bir yarışma değil ki başarısız olasınız. Kendinize hedef koyarsınız ona ulaşamazsınız.. Bunu başarızsızlık olarak görmeyin lütfen. İnanın bana lise konusu çok aldatmacalıdır. Ben bulunduğum liseye 9. olarak girdim şuan sonuncu olmaya adayım jhdghfdg. Yani iş sizde bitiyor. 

490'lık okulla 400'lük arasındaki fark ne? Öğretmenleri falan diye düüşünüyorsunuzdur belki ama hayır. Size örnek vereyim benim okulum ortalama 440'lık bir okul. Atatürk Anadolu ise 490'lık Ankara'nın en iyi okulu. Ama ben buna bizzat şahit oldum Atatürk Anadolu'da ders anlatılmıyor. Öğretmenleri tamamen fosil, Öğrencilerin çoğu kendi çabalarıyla bir yere geliyor. Benim okulum  çok sıkı ve öğretmenleri köklü, deneyimli. Ha fark nedir en basitinden arkadaş çevresi. İşte bunda biraz değişiyor. Çünkü okuyacağınız okulun kişileri sizi çok etkiler. Sırf puanınız yetiyor diye kötü çevreli okullara gitmeyin. Bu konuda zaten gerekli bilgilendirmeyi tercih döneminde öğretmenleriniz yapacaktır. 

Ya bu dönemde bizi yarış atına çevirmişlerdi. Şimdi nasıl bilmiyorum ama beynimize şunu kazımışlardı "YA HEP YA HİÇ" Şimdi düşünüyorum da aşırı saçma geliyor. SBS hayatımın belki en hafif sınavıydı ama o yaşta benim omuzlarıma yüklenen sorumluluk en ağırı gibi geliyor. Tam 12-14 yaşarı böyle ergenlik, duygu karmaşasına girilen dönem. Hem duygusal manada gerginiz hem de sınav stresi yüklenince işin içinden çıkılmaz bir hal alıyordu. Lütfen siz buna kapılmayın. Gözünüzde bu kadar büyütmeyin şu teogu. Asıl film üniversite sınavında arkadaşlar dhgfdfkjhg.

Siz kendi sınıflarınızda. kendi arkadaşlarınızla giriyorsunuz. Bu avantajı kullanın. Biz okulun son haftası bambaşka okullarda, bambaşka insanlarla girmiştik sınava. Sanki kendi okulunuzda bi fen sınavı gibi düşünün. Ve şunu unutmayın sonunda ölüm yok. Başarısız olunca ailem hayal kırıklığına uğrayacak diye düşüneniniz varsa sizleri sizden iyi bir de aileniz biliyor. Onlar sizin nasıl bir başarı elde edeceğinizi biliyorlardır. Bu konuda endişeniz olmasın. Ben mesela onlara yük olduğumu düşünürdüm. Şimdi diyorum ki onlar benim ailem. Bana bu imkanları sunmaları zaten gerekiyor. Yük falan olmuyorum. Ben 380 de alsam 440 da alsam onlar beni sevecekler zaten. 

Kendinizi hayal kırıklığına uğratmamak için gerçekçi hedefler koyun. Mesela ben 470 lik okul hedef koymuştıum dhgfjdfgjh Nalakaydı lan ben hayatımda 400 almamış insanım 470 lik okul neyime fhgjfdgh Hala hatırladıkça gülerim. Başaracağınıza inanıyorsanız koyun. Ancak benim gibiyseniz önce normal okullardan başlyıp, deneme sonuçlarınıza göre hedefi yükseltebilirsiniz. 

Sizi esir almasın bu sınav. Siz daha çocuksunuz hala gidin gezin dershanelere kapanmayın. Benim 6-7-8 full dershaneyle geçti.. Bunalım... Depressed... Bir de sizin sanırım 4 tabe miydi 2 mi ne bilmiyom tam kaç taneydi birinde beklediğiniz gibi geçmezse "Neden olmadı" değil "Nasıl olacak"
diye düşünün. 50 kez dedim belki ama mutlaka bir lise olacak o yüzden kendinizi pek kasmayın.

Bir de şu olabilir çalıştım ama olmadı. Krdş senin kapasite bu kadar demek ki. Çalışmasan daha kötüsü olacakmış o zaman. Hayırlısı buymuş diyin geçin. Zor biliyorum ama ben bu hayır işlerine aşırı inan bir insaın. eğer ben elimden geleni yaptığım halde olmadıysa derim ki içimden "Haaa demek ki böyle olması gerekiyormuş bunun da" 

Şimdi o kadar konuştum peki ben SBS'de ne yaptım?  Bakın ben 385 alan biriydim sürekli. Sınava son ay çalıştım sadece, günlük 30 soru çözerek SBS'ye girdim. Hani her gün dershanedeydim ama uyukluyordum. Son ay yumurta kapıya dayanınca kitap açtım. Sınavda da jshfdjydgjhfdjhgb Allahuekber rjhfdgjfghhnfg. Sosyal ve İngilizce full Türkçe 3 yanlış Fen 5 yanlış, matematik 7 boş 10 yanlış dhgfdfhghıfı VE BEN 410 ALDIM! Nasıl oldu diyenler beni Türkçe kurtardı. Eğer benim gibi sözeliniz sayısaldan iyiyse bunu kullanın çünkü Türkçenin kat sayısı daha fazla. Ki ben hayatımda hiç 410 alamamıştım ilk kez SBS'de aldım. (Matematik esnasında bi soru vardı kağıt katlamalı ben onu ingilizce bölümünü yırtıp katlayarak çözmüştüm :D)

Yani hayat süprizlerle dolu. Çoğu arkadaşım düşük alırken ben beklenilenin üstünü aldım. 500 çeken arkadaşlarım 450 aldı. 400 alan biri 478 aldı, okul sonuncusu 3.oldu.. Yani her an herşey olabilir. Umudunuzu asla yitirmeyin, kendinizi küçük görmeyin inanın deyin ki yaparım lan ben diyin. Sen günde 50 bölüm anime izleyen birisin, sen bloggersın, sen günde 20 bölüm dizi izliyordun, sen hem Voleybola hem keman kursuna aynı anda gidiyorsun. Hayatta TEOG'tan daha zorlayıcı şeyler yaptınız ve yapacaksınız. TEOG sadece bi kaya parçası. Onu kenara çekin ve yürümeye devam edin. Yolda ilerlerken çok daha farklı şeyler yaşayacaksınız. Yolun sonuna varınca da yüzünüzde ufak bir tebessüm olacak. Yani te"Oq" ya. Tmm. Ok. Oq. OQ. oQ. Her halükarda "EyW" Sizler bunu başaracaksınız. ALIN ŞU TEOG'U AYAĞINIZ ALTINA! BAŞARILAR HERKESE! :3




22 yorum:

  1. Bugün solfej dersinde hoca günlük yaptığım şeyleri hesapladı. Ben ona '' İlgilenmem gereken bir blogum, çifte antremanlarım, hayatımı etkilicek bir sınavım var '' diyemedim, İçimde kaldı gadudah yemin ediyorum benim büyük kuzenlerim yada arkadaşlarım olsun böyle bir şey yazmadı. Olum ilaç gibi geldi cidden. Seni seviyorum atlantisli!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım dostum, sadece whatsapptan yazılarak arkadaş olamam gerektiği zaman bilgilerimizi de paylasmaliyiz değil mi? Lafi bile olmaz *-* :3

      Sil
  2. Ne güzel bir moral yazısı olmuş! Ben teoga geçen sene girdim. Keşke bu yazıyı o zamanlarda yazsaymışsın da okusaymışım :D

    YanıtlaSil
  3. Upss yanlış yazdığımı şimdi fark ettim o.o Ben geçen yıl değil, 2013-2014te teoga girdim. Bu aralar çok unutkanım ya jdhfdjsgfjjsk Diyorum ki bunu keşke o zamanlarda yazsaymışsın da okusaymışım. Cidden çok iyi bir moral yazısı olmuş yeniden teoga giresim varrr sjdhgvfahjgf

    YanıtlaSil
  4. Sorun yok :D Moral verebildiysem ne mutlu bana. Umarım teoga girecek arkadaşlara da moral olmuştur :3

    YanıtlaSil
  5. Şu an içime su serpen ilk defa bir şey okudum. Cidden şu an size abla diyebilir miyim ?? *.*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç abla kompleksim yok istediğini diyebilirsin :3 Fayda sağladıysam ne mutku bana *-*

      Sil
    2. Bu arada öbür yorumunu yanlışlıkla sildim .s Sen diyebilirsin resmiyete gerek yok :D

      Sil
    3. Benim abla da sennin gibi universiteye çalışıyor.Ona okutdurcam.Çok guzel bi konuydu :3

      Sil
    4. Resmiyet yok tamamdır :)

      Sil
  6. Bu yazıyı kaybetmeyin gelecek yıl işime yarar ありがと

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohooo gelecek yıla daha güzel yazılar mutlaka olur ;D ama teşekkür ederim Rin-chaan ^^

      Sil
    2. Önemli değil ✘Д✘◍yeni klavyemin zevkini çıkarıyorum

      Sil
    3. İltifat kabul ediyorum ばか

      Sil
    4. Hayırı olsun Rin-chan ^-^ kjskhj :D

      Sil
  7. Nostalji olsun diye okudum, keşke sınava girerken böyle bir yazıyla karşılaşsaymışım.

    7. sınıfta karnemde ne ararsan vardı, 8. sınıfta sınav yılı varken gidip animeyi keşfettim ve onlarca seriyi bitirdim. Bir yandan da ilk kez dershaneye gidiyordum. (7. sınıfta da gitmiştim ama tüm hocalar torpilliydi ve ders anlatmıyorlardı.) Yaşadığım stresi ve YA HEP YA HİÇ kafasını hatırlıyorum da keşke bu kadar büyütmeseymişim. Şimdi çok komik geliyor.

    Ankara Atatürk Anadolu'da okuyan kuzenim ve bir ton arkadaşım var gerçekten de fosil hocalarla ders işlenmiyormuş. Herkes dershaneye gittiği için okulda kopuyorlarmış. Şu an Ankara Atatürk'te okuyorum (490 değil 470 puan olan) ve okulu o kadar çok sevdim ki anime izlemeyip ders çalışsaymışım daha kötü olurmuş benim için. Çünkü öğretmenler çok önemli ve AAL'deki hocalar tecrübeli, işini bilen hocalar. Gelirken hep AAAL'deki gibi ders işlemeyeceklerinden korkmuştum.

    TEOGzede olduk kurtulduk şimdi de üni telaşı sardı. Bir elin on parmağından çok ders var ulan düşündükçe elim ayağım titriyor. :D

    not: Yazar TEOG'a geçen sene girmiş olup, atlama sınavını geçmesine rağmen hazırlık okuyarak bir yılını heba etmiştir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohaa Zuri sen Ankara'da miydin!! Ya benim kendime hedef koyduğum 470 lik okul senin okulundu!! Aaah ah dnmdkf Hayaller Ankara Atatürk Hayatlar Yahya Kemal Beyatli AL dnckkcmf. Ya ben de diyorum çok komik geliyor şimdi. Bu arada hazırlığı geçtiysen niye atlamadin krdş :D

      Sil
  8. Vay be :d bu yıl okusaydım demek bi 10 puan daha yaparmışımn :D şaka bi yana gerçekten güzel bi' yazı olmuş ^^

    YanıtlaSil
  9. Ahaha bu yazıya 5 yıl sonra yorum yapan başka var mı ki :D Ne dertlenmişsin öyle :D :D Üniversite versiyonunu yazardım sana ama aradan 5 yıl geçmiş bile. Yaşayarak farkları öğrenmişsin bile :D Neyse ben 2. gife yorum yapmaya gelmiştim :D K-on animesinden. Mükemmel bir animedir. Listene baktım izlememişsin. Keşke lise yıllarımda bu animeyi izlemiş olsaydım dedim. O kadar ki güzel bir anime. O gifteki Yui karakteri Yui'nin sanırım ders çalıştığı nadir sahnelerden :D neyse spoiler yok :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İNANMIYORUM BÖYLE BİR YAZIM OLDUĞUNU UNUTMUŞUM BİLE hhahaha şimdi üniv 3. sınıfım gerçekten zaman çok çabuk geçiyor. k-on yıllardır izleme listemde olan bir anime, tatlı eğlencelli bir anime diye biliyorum :')) İzleme listem bitince bunu da izleyebilirim sanırım hehe

      Sil

Tasarım: Şevval & Moka