5 Eylül 2015 Cumartesi

Anime Yorumu: Shigatsu Wa Kimi No Uso

Selamlaaaaaaaaaaaaaar! Nabersiniz? Ya bitirdiğim animeler arttı ancak bi türlü yazmaya fırsat bulamadım. Sırayla tek tek mi yazsam yoksa hepsini bi yayında mı toplasam bilemedim. Ama ben anime/ manga tanıtırken ağır fangirl bağladığım için sanırım ayrı ayrı yazacağım gjfhdhg


Sanırım beni en çok etkileyen animelerden bir tanesi oldu. Kousei Arima umutsuz bir piyanisttir ve annesinin vefatından sonra piyano çalmak ona acı vermeye başlar ve piyanoyu bırakır. 14 yaşına gelince hayatını değiştirecek bir kemancı ile karşılaşır. Bu kemancı ona hayatı boyunca unutmayacağı anılar verecektir...

Keman sahneleri  mükemmeldi! Normalde keman pek sevmem kulağımı tırmalar ama anime de o kadar muhteşemdi ki hemen bi gazla kemana başlayabilirim şuan :c.
Anime sadece müzik değil, basit bi okul hikayesi de değil. Animedeki her karakter kendisi ile çatışma içerinde. Duygularının, yaşadıklarının acısı karşısında ayakta durmaya çalışan karakterler. Hepsinin yüzü gülse de içleri bir o kadar da kan ağlıyor. Hepsinde derin yaralar var. En çok da Kousei'de.. Hayatan ondan 5 almış 2 vermiş resmen. Animenin en çilekeş karakteri anasını satayım >.< Gelen vuruyor giden vuruyor çocuğa. Harika bir piyanist, kelimelerde iyi olmadığı için duygularını piyano ile aktarıyor resmen. Zaten ben de küçüklükten beri piayno sevdası var. Bu anime ile iyice özlem duymaya başladım. Ama evde yer yok diye bir de pahalı diye babamlar piyano almamışlardı :c Bu nasıl bi animeydi hof hatırladıkça yeminle dertleniyorum. Ya animeye başlarken duygusal ve dram olduğunu biliyordm. Sonunda neler olacağını da tahmin etmiştim. Ama sonunu bile bile izlemek daha bi ızdıraplı geldi bana. İzlerken olamaz ya diye kendi kendimi yedim bitirdim. Nande Mangaka :C Nandee?! 

Şimdi kendimi biliyorum mutlu bitse klişe derdim ama bu kadar dram bana bile fazlaydı gerçekten.. Elimde olsa animeye atlayıp Kousei'ye ağladığı zamanlarda sarılırdım. Ya hani o ağlıyor ya onun yerine ben ağlayayım dedim o derece içim acıdı Kousei'ye.. 


Ahh Kaori ah.. Özellikleri bakımından Kaori'yi kendimle özdeşleştirdim. O deli dolululuğu, kaba davranışları, Kousei'ye vurmaları, süprizli davranışları, hayat dolu keman çalışı... Ne yapacağı belli olmayan bir tarafı vardı. Animeyi izleyip de bu kızı sevmeyen yoktur sanırım. Sevmeyen gitsiin tekrar izlesin. Kousei'nin elinden tutan biriydi. Onu düştüğü umutsuzluk çukurundan çıkaran kişiydi. En çok seni özleyeceğim Kaori.... Valla bana kemanı sevdiren koca yürekli kız! 

Bu animenin bana cidden bir şeyler kattığını düşünüyorum. Çok çok güzeldi. Fazla güzeldi. Keşke hayvan gibi bi oturuşta bitirmeseydim bu animeyi :C


Animemizin müziği de 7!!'den Orange. Valla ezberledim ya. Dinledikçe dertleniyorum. Ama sesi çok güzel kızın *-*. Bu orjinalı ben her zaman akustikleri daha çok beğendiğim için şuraya akustiğini de ekleyeyim.


Akustiği dinlesenize :'(






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tasarım: Şevval & Moka