28 Kasım 2014 Cuma

Neil Gaiman: Koralin ve Gizli Dünya

Selaaam! Gelen kitaplardan hemen bi tane alıp okumaya başladım ve aynı gün bitti...  Aynı gün bitirmek hoşuma gitmiyor ama bi yandan da hoşuma gidiyor. İlginç bir durum. Ben de henüz çözemedim nasıl olduğunu. 


Koralin ve Gizli Dünya
Neil Gaiman
İthaki Yayınları
180 Sayfa

Koralin annesi ve babası tarafından pek ilgilenilmeyen kaşif ruhlu bir kızdır. Yeni taşındıkları evin odalarından birinde önceden yan eve açılan sonradan kapatılmış bir kapı bulur. Fakat bir gece o kapı açılır ve kendini paralel evrende bulur. Aynı mekan ve zamandaki evrende her şey ürkütücüdür. Koralin orayı bir anlığına çok sever ama ta ki bir şeyi fark edene dek. Yolunda gitmeyen şeyler vardır.

Taaa 3. sınıfta bunun animasyonunu izlemiştim. Açıkçası çok ürkünçtü. Annesi ve babasının gözleri düğmedendi falan. Kitabı daha çok hoşuma gitti her zamanki gibi. Kitap ile animasyonun uyuşmadığı noktalar tabi ki vardı. Ama yine de çok güzeldi. Neil Gaiman zaten çok duyduğum bir yazardı. Bu fırsatla okumuş oldum.

Kitap hakkında anlamadığım tek şey kitabın isim çevirisi. Animasyonda da vurgulayarak "Adım Koralayn" demesine rağmen kitap koralin diye çevrilmiş. Özgün adı ise "Coraline"

Kitabın kapak tasarımı ve baskısı çok hoşuma gitti. Kalın kapaklı, parlak bir yapısı var. İçi de mor :3

Amaaa kapak tasarımı ve baskısı sizi çocuk kitabı diye yanıltmasın. İçeriği büyüklere yönelik bir kitap. Bazı verilen mesajlar çok hoştu. Özellikle içindeki çizimler çook ürkünçtü. Tavsiye ederiim.



Kitaplı Günleeer! 


2 yorum:

  1. Animasyonunu izledin mi Ben 5 yıl önce izlediğimde altıma .... Sorry 😂😂😂😂😂

    YanıtlaSil
  2. Ay ben animasyonuna sinamada gitmiştim. Bez bebeklerden uzak durur olmuştum...

    YanıtlaSil

Tasarım: Şevval & Moka