26 Şubat 2015 Perşembe

Jamie McGuire: Kızıl Tepe

 Selamlaaar! Ne var ne yok? Yepyeni bikitap yorumuyla burdayım! Okul yavaş yavaş yoğun olmaya başladı. Ben de fazla uzatmadan bloga yorum girmek istedim. Buyrun ne okumuşum?

Kızıl Tepe
Jamie McGuire
376 Sayfa
Yabancı Yayınları

Âşık Olduğunuz Kişiyi Hayatta Kalmak İçin Öldürmek Zorunda Olduğunuzu Bilseniz Ne Yapardınız? 

İki kızını yalnız başına yetiştirmek için çabalayan Scarlet; evli olsa da âşık olmanın ne demek olduğunu unutmuş, tek yaşama nedeni küçük kızı olan Nathan ve tek derdi kız kardeşi ve erkek arkadaşlarıyla yapacakları hafta sonu kaçamağı olan üniversiteli bir genç kız olan Miranda… Dünyayı etkisi altına alan bir salgın patlak verdiğinde bu üç kişinin hayatı beklemedikleri şekilde kesişir ve artık tek amaçları vardır: Bu yeni ve acımasız dünyada hayatta kalabilmek.

"Sürükleyici bir kıyamet sonrası hikâyesi… McGuire etkileyici detaylar ve güçlü karakterlerle başarısını bu türde de kanıtlıyor." 
- Booklist-

"Ürkütücü, sürükleyici ve son derece gerilimli." 
-Closer Magazine
-

Jamie'nin Araf kitabından sonra hiçbir kitabını okumayacağıma dair birşeyler zırvalamıştım. Ama bir şans daha verip Kızıl Tepe'yi okudum. İyi ki de okumuşum! Kadın yazıyor yaa! Kitabın arkasını dahi okumadan aldım. Yani öyle bi özgüven bendeki. Yani o derece eminim beğeneceğime. Beklentimin çok çok üstünde çıktı.


Kitap üç farklı karakterin ağzından anlatılıyor. Scarlet, Nathan ve Miranda. Ama baş karakter Scarlet. Çünkü açılışı ve kapanışı onun gözünden okuyoruz. Bu üç karakterin de yolu birbirleriyle kesişiyor. Scarlet, iki kızı için savaşıyor. Onları bulmak adına herşeyi yapan . Tam bir savaşçı ruhlu bir kadın. Nathan ise onu salgın günü terkeden eşi için edişelenen bir koca. Eşi onu terk edince Nathan küçük kızı Zoe ile salgından kaçmak için yollara düşüyor. Miranda ise 18 yaşlarında bir üniversite öğrenci. Sevgilisi, kardeşi ve sevgilisinin kardeşiyle o da bu yarışa dahil oluyor. Hepsinin tek bir amacı var. Yaşamak ve Kızıl Tepe'ye ulaşmak.


Kitapta bu sözü Scarlet söylüyor. Scarlet'ı hayalimde Jodie Foster olarak canlandırdım. Ve Jodie'nin filmlerde canlandırdığı karakterler ile Scarlet birebir uyuyor! 
Kitapta duygu yoğunluğu o kadar fazla ki bi yerde ağlarken diğer yerde gülebiliyorsunuz. Ama ben hiçbir yerinde ağlamadım :D Yani yazar duyguları yansıtmakta çok yetenekli. Okurken kitabı sanki orada beyni yenilen sizmişsiniz gibi oluyorsunuz! Bu mütüş değil mi!! Bu arada kitapta benim en sevdiğim karakter Miranda'nın kardeşinin sevgili olan Cooper oldu. Koşucu Cooper. Nedense bana çok samimi geldi. Ve Nathan. Ona da çok üzüldüm :( 



Kısacası gönül rahatlığıyla okuyabilirsiniz. Harika bir kitaptı ^^

KİTAPLI GÜNLER!

2 yorum:

  1. Bir türlü başlayamadım bu kitaba ama araftan sonra sevdirdiyse beklentimi baya yükseltti hkhk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araf'i hatirlatma ya djfklflf Bu kitap mükemmeldi ama *.*

      Sil

Tasarım: Şevval & Moka