4 Ocak 2016 Pazartesi

Kitap Alışverişi ve Yarım Bıraktığım Kitaplar

Selamlar! Nasılsınız? Ben normalim valla. Uzun zamandır taslaklarda duran bir yayının daha tozunu alacağım birazdan :D. Bakalım bu tozlu yayında neler varmış?


1)Dorian Gray'in Portresi -Oscar Wilde
Bu kitabı o kadar çok merak ediyorum ki.. Bir kaç kez karşıma çıktı konusu falan da ilgimi çekince sahaflardan gidip aldım. Akşam eve gelince çöyle bir karıştırdım ne göreyim... Oscar Wilde ne kadar da betimleme yapan bir yazar :))) Çiçeği böceği baya betimlemiş nedense kitaba adapte olmamı zorlaştırdı sanırım uzun bir süre okuyamam bu kitabı :c Not: Bunun çok fantastikli bir hikayesi var onu da ayrı olarak bloga gireceğim.
Konusu:
Keşke tersi olabilseydi! Keşke her zaman genç kalacak olan ben olsaydım da portrem yaşlansaydı! Bunun için... bunun için her şeyi verirdim!"
Özellikle bir genç adamın büyümesini, eğitimini, gelişimini, kendini ve inançlarını keşfetmesini işleyen Dorian Gray'in Portresi için Oscar Wilde, 'bir ruhun hikayesi' demişti. 1891'de ilk basıldığında ahlaksızlığı yücelttiği gerekçesiyle büyük tepki çeken romanın baş kişileri olan Lord Henry ile Dorian'ın karşılıklı etkileşimleri, Dorian'ın kendini giderek kötüye, şeytani olana, hazcılığa adaması kitabın eksenini oluşturuyor. Son derece saf ve yakışıklı Dorian'daki değişim, Lord Henry'nin sözleriyle ve Dorian'ın kendi portresinde kendi güzelliğini keşfetmesiyle başlar. Lord Henry'nin etkisiyle kötülüğün ve zevkin çekimine kapılan, dünyada gençlik ve güzellikten önemli bir şey olmadığına inanan Dorian için heyecan, kötülükte ve günahtadır; iyilik ve erdemse sıkıcıdır, edilgendir. İyiliği temsil eden Basil'in Dorian'a duyduğu saf tutkuda eşcinsellik öğeleri açıkça hissedilir. Dorian'ın büyük sırrını, portredeki değişimi gören yalnızca Basil olur. Portreye odaklanan, sonsuz gençlik karşısında ruhunu satan ve ruhunun ölmüş olmasından korkan Dorian için kurtuluş var mıdır? Ve Oscar Wilde'ın dediği gibi, herkes Dorian Gray'da kendi günahını mı görecektir?

2) Beni Asla Bırakma- Kazuo Ishigiro
Bu kitabı da çok merak ediyordum. Time'ın yaptığı ingilizce yazılmış en iyi 100 kitap arasındaydı. Halbuki yazarı Japon. kitabı niye ingilizce yazmış anlamadım :D. 
Konusu ise; 
Yatılı okul Hailsham'ın öğrencileri, bahçe duvarının arkasındaki karanlık ormandan çok korkarlar. Hafta sonları veya tatillerde evlerine gitmez., Hailsham'dan önceki yaşamlarını hatırlamazlar. Dış dünyayla bağlantıları yoktur. Öğretmenler değil, gözetmenler tarafından eğitilirler. Spor ve sanata büyük önem veren gözetmenler, Hailsham öğrencilerine sürekli özel olduklarını hatırlatır ve bedenlerine çok iyi bakmaları gerektiğini tekrarlar. 
Kazuo Ishiguro, yayımlandığı yıl Time tarafından İngilizce yazılmış en iyi 100 roman listesine alınan Beni Asla Bırakma'da, yıkıma götüreceğini bile bile kendi kaderini kabullenenlere odaklanmış görünüyor.

3)Melez Günlükleri- Rick Riordan
Sonunda ölmeden bir serinin daha yan kitaplarını toplayabildim Allahım şükürler olsun fhfgfg. Bu kitabı yıllardır istiyordum resmen ama küçücük kitaba 25 lira vermek canımı yaktığı için alamıyordum. Sonunda sahaflardan birinde buldum, kaptığım gibi 10 lira aldım ehehe. Yaşasın sahaflar :3


Şimdi yanda görmüş olduğunuz kitaplar benim 2015 yılında okuyup yarım bıraktığım kitaplar. Hepsine de devam etmek istiyorum ama araya zaman girince hiçbir şey eski tadı vermiyor -Arkadaşlar az önce eski sevgilisiyle tekrar barışan kız cümlesi kurdum fark ettiniz mi? fdghjdfjg-  Tekrar ne zaman okuyabilirim bilmiyorum ama okuyacağım kesin yani inşallah..

Biliyorum biliyorum Melez Günlüklerini yeni aldım ne ara okudun da yarım bıraktın diyebilirsiniz. İlk aldığım gün okudum sayfa 90'a kadar. Sonra okuyasım gelmedi. elime alsam da uzaklara dalıp gittim ve yarım kaldı....

Shiver'ı almayı tam bir yıl bekledim, türkçesi çıkmıyor diye ingilizcesini aldım ve KİTABI ALDIĞIM HAFTA TÜRKÇESİ ÇIKTI! Ben böyle şansın.... Neyse işte bunda da yarıladım kitabı ama nedense bu da yarım kaldı. Halbuki çok severek okuyordum. Büyük ihtimalle buna devam ederim. 

Büyük Umutlar... Özür Dilerim Üstad Dickens sizin kitabınızı yarım bırakma cüretinde bulundum... Charles Dickens'ı ne kadar sevdiğimi biliyorsunuzdur umarım. Yazdığı eserleri büyük bir hayranlıkla okuyorum. Ancak bu kitabını yarım bıraktım çünkü sınav haftası mağdurluğuna denk geldi... Sonra da okuyamadım işte. Ama bunu da bitireceğim! Söz Veriyorum

Kovan ya bu kitabı alıp başladım ama bir türlü devamını getiremedim. Daha da okuyabileceğimi sanmıyorum.. Sanırım satacağım.

Seraphina .. Hiç unutmam bu kitabı geçen yıl kar tatilinde okumuştum. Ammaa son 200 sayfa kadar kaldı. Allah allah beğenmiştim aslında niye devam etmedim ki.. Hmm.. Bunu okuyayım bari..

Franny ve Zooey, J.D. Salinger en etkilendiğim yazarlardan biridir. Bu kitabı da sınav haftası mağdurlarından.. Kesinlikle okunacak!

Otostopçunun Galaksi Rehberi.. BUNU BİLEREK YARIM BIRAKTIM! Hiç okumaya kıyamadığınız bir kitabınız oldu mu.... İşte benim ki bu kitap.. Bu kitap hakkında ayrı bir blog yazısı yazacağım o derece seviyorum. Bunu uzun bir süre okuyabileceğimi sanmıyorum... Bu kitabın bitmesine dayanamam :cc

Allahım inş biter bunlar. Ayrıca bu hafta Ankara'da kitap fuarı olacak. 10 Ocak Pazar günü öğleden sonra Bookstagram kimliğim ile fuarda olacağım ehehehe. Ankara'da yaşayan var mıı? Belki karşılaşırız *-*





8 yorum:

  1. Dorian Gray'in Portresi'ne ben bayılmıştım. Hatta kitabını okuduktan sonra filmini izledim ve bir de çizgi romanını okudum. Boş bir zamanında o kitaba bir şans daha vermelisin. Seveceğini düşünüyorum.

    Beni Asla Bırakma'nın filmini izlemiştim ama çok sevmemiştim. Filmin yorumlarını okurken kitabının daha iyi olduğunu söylüyorlardı. Zaten genellikle öyle olur. Kitabın ismini çok sevdim ben: Beni Asla Bırakma.
    Aynı tarihlerde Çukurova Kitap Fuarı olacağı için ben orada olacağım. Neden Adana ve Ankara gibi iki büyük şehirdeki kitap fuarını aynı tarihe koymuşlar ki. İkisine de gitmek isteyen insanlar olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dorian Gray'in Portresi hakkında hiç olumsuz yorum duymadım, ben de seveceğimi düşünüyorum *-* Beni Asla Bırakma'yı yeni bitirdim yorumunu bloga yarın bi gün girerim ancak pek beklentimi karşılamadı :c Beni Asla Bırakma bir şarkının adı Youtube'da yazarsanız bulabilirsiniz, eski dönem şarkılarını seviyorsanız bakın derim :3

      Sil
  2. Bende de bi ara yarım bırakma hastalığı vardı :D çok sevdiğim kitapların bile hiç olmazsa son 10 sayfasını yarım bırakıyordum :D kendimi gördüm şimdi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYNEN! Ben bazen abartıp serilerin son kitabını okumuyordum falan :D (Bknz: Harry Potter ve Ölüm Yadigarları tam 4. Sınıftan beri okuyamıyorum.. Yüreğim el vermiyor :c)

      Sil
  3. Biliyor musun ben de Zaman Çarkını okumaya kıyamıyorum. Ve her kitabında aynı duyguyu yaşadığım için şu an serinin dördüncü kitabında kala kaldım ve evde dörtten sonraki tam beş kitap daha rafta bekler vaziyette. Okunmaya kıyılmayan ama diğer taraftan da okumak için nefes kesen kitapların yeri bambaşka oluyor. Shiver'ı bir çırpıda okumuştum. Melez Günlüklerini ise ağır çekimde. Ama ağır çekimde okumama etki eden o zamanlar yine toplu kitap alışverişi yaptığımdan aklımın diğer kitaplarda kalmasından ötürü, birden fazla kitaba aynı anda başlamamdan ötürüydü. Ayrıca taslakların toslu raflarında böyle güzel yazılar durmasın Atlantis'li...
    Koymakla ne iyi etmişsin. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ben Zaman Çarkı serisini o kadar merak ediyorum ki... Ama cesaret edemiyorum başlamaya ;-; Birden fazla kitaba başlama sorunsalı bi ara bende de çok fazla vardı. Elimdeki bitmeden başkasına başlıyordum. Tamamladığım nadir oluyordu genelde okuduklarım kalıyordu öyle... Aah ah öyle o kadar çok kitabı heba ettim ki :c

      Sil
  4. Sınav haftaları insanlara bunu yapıyor işte! Ben de bu durumdan mağdurum ama olsun sınavlardan sonra hunharca okuruz :D Bu arada kitaplar gerçekten çok güzel. Otostopçunun Galaksi Rehberi'ne evet be de kıyamıyorum ama okumayı da çok istiyorum, bekliyor bakalım öyle.. Yorumlarını merak ediyorum kitaplar hakkında, iyi okumalar! ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, kitabı okuyunca yorumalayacağım :')

      Sil

Tasarım: Şevval & Moka